4η Συνάντηση Φίλων Επικούρειας Φιλοσοφίας - ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2011

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΗ

ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΡΤΖΑΝΙΔΗΣ

Ζούμε σε μια εποχή αναστατώσεων που αποτελούν την μήτρα της γέννησης ριζοσπαστικών κινημάτων και η Επικούρεια φιλοσοφία ζωής έχει την ενδελέχεια να μεταβληθεί ξανά σε κίνημα όπως ήταν την πρώτη φορά..Αυτή την δεύτερη φορά που ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια μπορεί ριζώσει για τα καλά, αρκεί μόνο, προσέξτε, να δώσουμε στους φίλους μας την ελπίδα ότι μέσα από την ριζική αλλαγή της προσωπικής μας φιλοσοφίας ζωής θα υπάρξει στο βαθύ μέλλον και η δυνατότητα ουσιαστικών και ριζικών αλλαγών στο απάνθρωπο μοντέλο της σημερινής κοινωνίας.

Χωρίς ριζική αλλαγή των προτύπων των αρχών και των δυνάμεων και της φιλοσοφίας ζωής που διαμόρφωσαν το σημερινό φρικτό μοντέλο της κοινωνίας η λέξη αλλαγή δεν έχει νόημα. Με ίδια υλικά και ίδια συνταγή και ίδιο μάγειρα ίδιο φαγητό θα γίνει . Αυτό σημαίνει ότι οι δύο μεγάλες εξουσίες, πολιτική και θρησκευτική με το πλαίσιο των αρχών, της παιδείας, του ευνουχισμού της σκέψης και των προτύπων που βίαια μας επέβαλαν και διαμόρφωσαν το απάνθρωπο μοντέλο του σημερινού κοινωνικού συστήματος δεν μπορεί να έχουν λόγο και συμμετοχή σε μια νέα ανθρώπινη κοινωνία.

Οι άνθρωποι λοιπόν δεν θα απαλλαγούν από τα δεινά τους αν δεν αντικαταστήσουν την θρησκεία με την φιλοσοφία. Ανθρώπινη κοινωνία χωρίς θρησκεία γίνεται χωρίς όμως Επικούρεια φιλοσοφία ζωής δεν γίνεται.

Επιθυμούμε μια ειρηνική ριζική αλλαγή. Και η Επικούρεια φιλοσοφία ζωής σηματοδοτεί ριζική αλλαγή στις αρχές τα πρότυπα και τις αξίες του ανθρώπου. Στο σημερινό κοινωνικό μοντέλο επικρατεί ο νόμος της ζούγκλας όπου η ευτυχία των λίγων συνεπάγεται την δυστυχία των πολλών. Ο σκεπτόμενος πολίτης αισθάνθηκε ότι προδόθηκε βαθύτατα από τις δύο μεγάλες εξουσίες και έχασε σημαντικά από τα ανθρώπινα δικαιώματα του όπως το αίσθημα της ασφάλειας και της ελευθερίας και το μέγιστο δικαίωμα να ορίζει ο ίδιος την ζωή του. Οι ονομαζόμενοι προστάτες του απέδειξαν ότι είναι δυνάστες του. Οι δύο εξουσίες δημιούργησαν το σημερινό απάνθρωπο κοινωνικό σύστημα για να τον εξουσιάσουν και να του στερήσουν κάθε γόνιμη προσπάθεια σκέψης για ριζική αλλαγή και δικαιώματα στην συμμετοχή της χαράς της ζωής και την ευδαιμονία . Αυτό αποτελεί την κύρια αιτία και την βασική αναγκαιότητα του ριζικού αποκλεισμού των δύο αυτών εξουσιών στην νέα κοινωνία που ανατέλλει.

Φτάνει ποιά φτάνει δεν θέλουμε να κλέβουν τα όνειρά μας και να μας εξαναγκάζουν να κάνουμε χαρακίρι, φτάνει ποιά δεν θέλουμε να βλέπουμε στην τηλεόραση γονείς να αγκαλιάζουν τα αγγελούδια τους και να πηδάν από τον πέμπτο όροφο της πολυκατοικίας γιατί τους στερήσανε ακόμα και την ελπίδα ότι μπορούν να τα θρέψουν, και από την άλλη πολιτικοί και θρησκευτικοί αξιωματούχοι για να ικανοποιήσουν την απληστία τους και να προσθέσουν λίγα ακόμα εκατομμύρια στην τεράστια περιουσία τους, να συνεργάζονται για να κλέψουν τον πλούτο αυτού του τόπου γιατί γνωρίζουν ότι δεν θα τιμωρηθούν από τους Οτάνιους νόμους. Δεν μας αξίζει αυτό το μοντέλο της σημερινής κοινωνίας δεν το θέλουμε και σαν γονείς έχουμε την μέγιστη υποχρέωση στα παιδιά και τα εγγόνια μας να αγωνιστούμε για την ριζική αλλαγή του.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙ ΕΝΑΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

Ο Κήπος είμαι ένας θεσμός απόκλισης από την επικρατούσα πολιτική θρησκευτική και κοινωνική ύπαρξη που πολλές φορές το έχει διατυπώσει ο φίλος μας Δημήτρης. Αυτό σημαίνει ότι άν θέλουμε να είμαστε συνεπείς με αυτά που λέμε ότι τα στηρίζουμε και τα αποδεχόμαστε οφείλουμε πρώτα να κάνουμε πράξη την Επικούρεια φιλοσοφία ζωής και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας παραμερίζοντας τους φόβους μας και την σκέψη ότι θα φανούμε γραφικοί. Αυτός που θέλει να λέει με παρρησία ότι είναι Επικούρειος πρέπει να έχει το θάρρος να την εφαρμόζει. Θέλουμε να νοιώσουμε ότι αποτελούμε στην πράξη μια ουσιαστική διαφορετικότητα μέσα στο σημερινό απεχθές κοινωνικό σύστημα.Έχουμε υποχρέωση στα παιδιά και τα εγγόνια μας επιτέλους να κάνουμε πράξη την Επικούρεια φιλοσοφία ζωήςνα βρούμε δηλαδή το θάρρος να πάψουμε να είμαστε μέλη εξουσιαστικών συστημάτων που Επικουρίζουν αλλά Επικούρειοι που Επανελληνίζουν και επιστρέφουν στις ρίζες τους. Αφήστε λοιπόν το παθητικό μήνυμα περνάμε καλά , η αδράνεια είναι ο χειρότερος σύμβουλος μας.

Αν δεν αποδείξουμε ότι πραγματικά αποτελούμε στην πράξη μια διαφορετικότητα τότε είμαστε μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης του.

1. Κάνουμε λοιπόν γνωστό σε φίλους αρχές και ίντερνετ ότι ότι δεν αναγνωρίζουμε ήθη, έθιμα, θρησκευτικές αντιλήψεις και δεισιδαιμονίες και κάθε τι συναφές που είναι αντίθετο στις αρχές της Επικούρειας φιλοσοφίας.

Και σήμερα υπάρχουν Ιαχωβάδες που δεν παίρνουν ακόμα και όπλα και αναρχικοί με τις πολεμικές διαθέσεις τους. Και αυτό που μας ανησυχεί ακόμα είναι ότι υπάρχουν δύο περίπου εκατομμύρια παράνομοι λαθρομετανάστες ισλαμιστές που δεν αναγνωρίζουν καμιά αρχή και καμιά εξουσία και κανένα σύνταγμα ανώτερο από το ιερό τους βιβλίο το Κοράνι. Και εμείς σαν Επικούρειοι θα εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στην αφάνεια; Δεν έχουμε την δυνατότητα να παρουσιάσουμε στο κοινωνικό γίγνεσθαι τις δικές μας ιδιαιτερότητες που στο κάτω κάτω πηγάζουν από τις Ελληνικές ρίζες μας; Τι φοβόμαστε; Τόσοι και τόσοι άλλοι έχουν κάνει την απόκλιση σημαία τους και εμείς οι κατ εξοχήν υποστηρικτές της φοβόμαστε να την υλοποιήσουμε και μένουμε στα λόγια;

Απλά εμείς αναπαυόμαστε και δεν αντιδρούμε στο ελάχιστο. Αδιόρατοι φόβοι μας εμποδίζουν, το σύνδρομο του ελέφαντα που ενώ μπορεί να πάρει παραμάζωμα και το ξύλινο σφηνάκι που κρατάει το πόδι του αλλά και την ίδια την σκηνή του τσίρκου δεν αντιδρά γιατί δεν πιστεύει στις δυνάμεις του έτσι και εμείς αδρανούμε. Και θέλουμε για να περνάμε καλά να συνεχίζουμε να συμμετέχουμε σε όλες τις εκδηλώσεις μιας κοινωνίας που την φτύνουμε στηρίζοντας ήθη έθιμα και γιορτές που είναι αντίθετες στην Επικούρεια φιλοσοφία ζωής. Φτάνει ποια φτάνει κάνουμε την απόκλιση πράξη. Και ξεκινάμε από τα ανώδυνα και βήμα βήμα προχωράμε στα δυσκολώτερα.

2. Οι ΚΗΠΟΙ για αρχή και ξεκίνημα νέας πορείας για να κάνουν πράξη την Επικούρεια φιλοσοφία ζωής, την πόλη μέσα στην πόλη, δεν αναγνωρίζουν το υφιστάμενο εορτολόγιο και δεν αποδίδουν τιμή στα πρόσωπα και στα αμφίβολα γεγονότα που καθιερώθηκαν από την τοπική θρησκεία. Με οδηγό την Σπαρτιάτικη σκέψη « άμες δε εσόμεθα πολλώ κάρονες» διαγράφουμε τη συνταγή «έτσι τα βρήκαμε έτσι θα τα αφήσουμε που κουβαλά μαζί του εξουσιασμό και τα σφάλματα του παρελθόντος που βασανίζουν την ζωή του και προχωράμε στο μέλλον .

3. Εφαρμόζουμε την αρχή της αλληλεγγύης μεταξύ των μελών μας. Επιλέγουμε για τις καθημερινές ανάγκες μας την εργασία των φίλων μας. Δεν θα προτιμήσουμε τον γιατρό της διπλανής πόρτας αλλά γιατρό φίλο Επικούρειο και ας είναι μακριά. Έτσι θα δημιουργηθεί και ουσιαστικός δεσμός μεταξύ των μελών μας, αλλά και οικονομική βοήθεια μέσα στην κρίση.

4. Βασικά απαιτούμε από την πολιτεία το στοιχειώδες ανθρώπινο δικαίωμα να αποφασίζουμε οι ίδιοι για το μέλλον μας, τους φίλους και τους εχθρούς μας, τα άρθρα του συντάγματος της χώρας μας και όχι άλλοι να αποφασίζουν για μας.

Απαιτούμε ριζική αλλαγή του συντάγματος με βάση την Δημοκρατία στην ουσία και στην πράξη. Ο σημερινός κληρονομικός κοινοβουλευτισμός δεν είναι δημοκρατία.

Απαιτούμε αποκλεισμό των πολιτικών και θρησκευτικών δυνάμεων που συμμετείχαν βίαια στην διαμόρφωση του αποτυχημένου σημερινού κοινωνικού συστήματος γιατί με ίδια υλικά και ίδια συνταγή και ίδιο μάγειρα ίδιο φαγητό θα γίνει.

 

Αθανάσιος Μερτζανίδης, Ιδρυτικό μέλος του Κήπου της Θεσσαλονίκης.


Αρχή σελίδας

Περιεχόμενα


www.epicuros.gr
Τελευταία ενημέρωση:Σεπτέμβριος 07, 2011.